Najlepsza kawa ziarnista do espresso?
-
Czytając strony sprzedawców dostaje czasami zawrotów głowy. Wynika z tych stron, że dana kawa jest dobra do przelewów, ekspresu, do kawiarki i czego tam jeszcze marketing nie wymyśli.
Jestem co prawda początkującym kawoszem ale uważam, że co jest do wszystkiego to jest do niczego.
Zapytam więc jak myślicie, jaka jest najlepsza kawa ziarnista?
Jakie są najlepsze ziarna do espresso? Co możecie polecić? -
Wszystko jest kwestia osobistych preferencji, ale jakbym miał coś polecić to moje typy poniżej.
Kawy włoskie: Manuel Sublime a z tańszych ziaren Kimbo (Espresso Bar lub palone dla Autogrilla lub DeLonghi)
Kawy z polskich rzemieślniczych palarni: Ariadna od Mastro Antonio, 303 i Black Hole z CRS CoffeeRoasters.Do espresso nie podchodzą mi natomiast kawy typowo pod metody przelewowe (i odwrotnie).
-
W uproszczeniu mamy trzy poziomy palenia. Zazwyczaj jasno palone kawy nadają się pod metody alternatywne lub przelewy. Drip, chemia, aeropres. W przypadku średniego palenia to już bardziej uniwersalne ziarna, ale bardziej w kierunku espresso. Natomiast ciemno palone nadają się głównie do espresso. Istnieje też palenie omnisroast o zbalansowanym profilu które teoretycznie jest najbardziej uniwersalnym ze wszystkich metod.
Myślę, że nie chodzi tutaj o nachalny marketing tylko najzwyklejsza informacje dla klienta.
-
Dziękuję. Ale jeśli jedna kawa jest wg sklepu dobra do ekspresu automatycznego, kolbowego, przelewowego, french pressa i kawiarki jednocześnie, czy to jest w ogóle możliwe?
-
Kawa ziarnista Lavazza Qualita Rossa 1kg
Kawa ziarnista Lavazza Qualita Rossa 1kg to jedna z najlepiej rozpoznawanych kaw producenta Lavazza. Spróbuj włoskiej ikony smaku kawy !
Konesso.pl (www.konesso.pl)
-
To wszystko ekspres, kawiarka itd. to metody ciśnieniowe albo "zalewajek". Nie nadaje się do robienia drippa, areopress i innych przelewów. Aczkolwiek ta kawa to akurat chyba najgorszy możliwy przykład jaki istnieje.